Lo 16 de decembre de 2017 a 14h30 se tendrà al CIRDÒC de Besièrs l'amassada generala dels amics del CIRDÒC. Totas la personas interessadas son convidadas a venir i participar.

Lo rescontre serà seguit d’un moment convivial e cultural amb lo tradicional concèrt de Nadal.

L'associacion n'aprofiecha per tornar rapelar sa foncion :

« Amb la creacion del Centre internacional de documentacion occitana en 1975, l’escrivan Ives Roqueta e los primièrs donators, contributors, cercaires, artistas e militants engatjats dins la construccion d’una « bibliotèca internacionala occitana » realizèron un projècte istoric : dotar la cultura e la societat d’òc d’una institucion culturala enciclopedica, professionala e de vocacion internacionala cargada de recampar per transmetre e far viure dins lo mond contemporanèu la riquesa e la diversitat de las expressions artisticas, scientificas, politicas e socialas occitanas.

« Vengut en 1998 lo primièr establiment public entièrament dedicat a la lenga e a la cultura occitanas, lo CIRDÒC bastèt pas jamai d’èsser una institucion ciutadana, que sas colleccions e sas accions existisson pas que mercés a la contribucion dels creators, dels cercaires, de las associacions e dels militants d’ont que venguèsson.

« La preservacion e la transmission a las generacions futuras del patrimòni cultural en lenga occitana es una preocupacion de totas e totes, donators coma utilizaires. Los obradors en matièra de cooperacion internacionala, de recèrca scientifica, de professionalizacion dels actors culturals, d’innovacion tecnologica portats per lo CIRDÒC e sos partenaris representan autant d’enjòcs que concernisson professionals e actors nombroses, que sián del mond de la cultura, de l’educacion, del desvolopament territorial, etc.

« Es la rason de la creacion dels Amics del Centre Interregional de Desvolopament de l’Occitan en 2016 a l’entorn d’un collectiu de professionals e ciutadans utilizaires dels servicis del CIRDÒC, per fin de jogar un ròtle actiu al prèp de l’establiment.

« L’associacion dels Amics del CIRDÒC es un collectiu ciutadan e independent. Ja mai de 300 personas, universitaris, professionals de l’educacion e de la cultura, artistas, escrivans, editors, associacions o simples utilizaires, de pertot en França e tanben d’en defòra, an aderit als Amics dels CIRDÒC. »

[ne saupre mai]


Teatre : 'Geronimo' d'André Benedetto

Lo Geronimo de Benedetto

En 1974 André Benedetto montava la pèça Geronimo, los redactors de la revista Revolum dels mes de genièr de 1975 ne rendián compte.

Lei santons de Provença

Sus los santons de provença, un article de la revista del conselh general de las Bocas de Ròse, Accent de Provence, numèro 263, novembre e decembre de 2016.

Los Païses Basses e Danemarc mandaràn a Ucraina de F-16

F-16C

Dimenge 20 d'agost de 2023, Mark Rutte, primièr ministre neerlandés, anoncièt que de F-16, avion de combat de concepcion estatsunidenca, serián mandats a Ucraina per los Païses Basses e per Danemarc.

Sul libre 'Poesia catalana del sègle XX' - Robèrt Lafont - 1965

poesia

En 1963 sortissiá lo libre Poesia catalana del sègle XX. Robèrt Lafont ne faguèt la critica dins la revista Letras d'òc.

Viure 1965 : Revolucion Occitana

La revista Viure fondada en 1964 foguèt pendent un desenat d'ans lo luòc d'expression privilegiat per la critica, las analisas, l'expression d'una pensada occitana liura.