Lo 16 de decembre de 2017 a 14h30 se tendrà al CIRDÒC de Besièrs l'amassada generala dels amics del CIRDÒC. Totas la personas interessadas son convidadas a venir i participar.

Lo rescontre serà seguit d’un moment convivial e cultural amb lo tradicional concèrt de Nadal.

L'associacion n'aprofiecha per tornar rapelar sa foncion :

« Amb la creacion del Centre internacional de documentacion occitana en 1975, l’escrivan Ives Roqueta e los primièrs donators, contributors, cercaires, artistas e militants engatjats dins la construccion d’una « bibliotèca internacionala occitana » realizèron un projècte istoric : dotar la cultura e la societat d’òc d’una institucion culturala enciclopedica, professionala e de vocacion internacionala cargada de recampar per transmetre e far viure dins lo mond contemporanèu la riquesa e la diversitat de las expressions artisticas, scientificas, politicas e socialas occitanas.

« Vengut en 1998 lo primièr establiment public entièrament dedicat a la lenga e a la cultura occitanas, lo CIRDÒC bastèt pas jamai d’èsser una institucion ciutadana, que sas colleccions e sas accions existisson pas que mercés a la contribucion dels creators, dels cercaires, de las associacions e dels militants d’ont que venguèsson.

« La preservacion e la transmission a las generacions futuras del patrimòni cultural en lenga occitana es una preocupacion de totas e totes, donators coma utilizaires. Los obradors en matièra de cooperacion internacionala, de recèrca scientifica, de professionalizacion dels actors culturals, d’innovacion tecnologica portats per lo CIRDÒC e sos partenaris representan autant d’enjòcs que concernisson professionals e actors nombroses, que sián del mond de la cultura, de l’educacion, del desvolopament territorial, etc.

« Es la rason de la creacion dels Amics del Centre Interregional de Desvolopament de l’Occitan en 2016 a l’entorn d’un collectiu de professionals e ciutadans utilizaires dels servicis del CIRDÒC, per fin de jogar un ròtle actiu al prèp de l’establiment.

« L’associacion dels Amics del CIRDÒC es un collectiu ciutadan e independent. Ja mai de 300 personas, universitaris, professionals de l’educacion e de la cultura, artistas, escrivans, editors, associacions o simples utilizaires, de pertot en França e tanben d’en defòra, an aderit als Amics dels CIRDÒC. »

[ne saupre mai]


Joan-Claudi Sèrras : critica de 'La pluèja rossèla' de Julio Llamazares

La pluèja rossèla, Julio Llamazares

En 2008 sortissiá a cò de IEO Edicions la traduccion occitana del libre de Julio Llamazares La lluvia amarilla.

Ives roqueta, escritura, enfança e... lo libre de François Cavanna 'Les Ritals'

Cavanna 'Les Ritals' detalhs

En 1979 dins la revista Aicí e ara Ives Roqueta tornava, alara que veniá de legir lo libre de François Cavanna Les Rital, sus son rapòrt a l'enfança coma escrivan.

Ajuda militara a Ucraina : Caesars e missils AASM

Missil AASM

Lo 18 de genièr de 2024 lo ministre de la defensa francés Sébastien Lecornu anoncièt un cèrt nombre de mesuras per ajudar Ucraina dins sa lucha contra l'occupant rus.

Lo pintre Pierre François

Presentacion de Pierre François, pintre originari de Seta, que a son biais participèt a la fin del sègle XX a l'accion occitana en illustrant de cobèrtas de libres.

Los romans de Cristian Chaumont

Los darrièrs romans de Christan Chaumont

Cristian Chaumont publiquèt son primièr libre en 2010 a IEO Edicions, un roman policièr d'un pauc mai de cent paginas que revolucionèt pas las letras occitanas mas qu'aviá alara lo merite de donar a la literatura nòstra un libre dins un genre un pauc delaissat : lo policièr.