Annada Cristian laus
Illustracion per l'annada Cristian laus

Fa 20 ans, en 2002, defuntava Cristian Laus, escrivan e lexicograf, un dels actor màger de la vida culturala occitana Albigesa de la segonda part del sègle XX.

Jos l’impulsion del Centre Cultural Occitan d’Albigés e amb l’ajuda e la participacion d’associacions, personas e estructuras amb las qualas trabalhèt, se decidiguèt l’organizacion d’una Annada Laus, annada omenatge a l'autor mas tanben a sa molhèr Janina Laus, defuntada en 2021.

Divèrsas accions seràn organizadas, caduna evocarà lo trabalh de tota una vida consacrada a la lenga e la cultura occitanas, e contribuïrà a manténer lor sovenir.

Conferéncias, testimoniatges, mòstras, emissions de ràdio... Mas tanben inauguracion de l'estúdio d’enregistrament de Ràdio Albigés e de la bibliotèca « Laus » del Centre Occitan Rochegude pendent l’annada 2023 !

Cristian Laus trabalhèt de longa per la lenga, per l’ensenhament, per la recèrca occitana, per l’edicion, per la ràdio, compliguèt una òbra plan divèrsa e fòrça importanta. Demest sas publicacions, se pòt citar los dos diccionaris francés-occitan e occitan-francés, l’antologia Albigés país occitan, quatre romans que dos son autobiografics, l’edicion d’obratges d’autres autors. Trabalhèt tanben sus Marianna, suls trobadors, sus Enric de Ròcaguda, sul Novèl Testament catar, suls tèxtes en occitan dels notaris albigeses, sus l’occitan dins la premsa tarnesa.

Aquesta annada Laus debutèt lo dissabte 17 de setembre de 2022 al Centre Occitan Rochegude amb una presentacion generala de son òbra occitana per Ramon Ginolhac.


Musica : entrevista de Guillaume Lopez

Guillaume Lopez

Dins son magazine del mes de novembre de 2019, la vila de Tolosa publicava una entrevista de Guillaume Lopez.

Friedrich Engels e la nacionalitat del Sud de França (1848)

Friderich Engels

En 1848 dins la revista Neue Rheinische Zeitung n° 93, Friedrich Engels considerava la nacionalitat del Sud de França.

Bulgària far part de la zòna èuro

Pèça de 2 € bulgara de 2026

Dempuèi lo mes de genièr de 2026 la moneda bulgara es l'èuro.

Sul libre 'S.T.O' de Régine Hugounenq

sto

En 2019 sortissiá lo libre S.T.O - Lo tust de tres letras de Régine Hugounenq. En novembre la revista de la metropòli de Montpelhièr ne fasiá la presentacion.

Max Roqueta e lo roman

Mièja-Gauta

Lo tèxt çai-jos es extrach de la plaqueta de presentacion de la mòstra : Max Roqueta, la libertat de l’imaginari, que se debanèt en 2014 e 2015 a Montpelhièr.