AIEO 2020

Lo XIIIen congrès de l'AIEO (Associacion Internacionala d'Estudi Occitan) se debanarà a Coni en Itàlia del 6 al 11 de julhet de 2020. Lo tèma ne serà : Centre e periferia.

Presentacion dels organizators – Lo XIIIen Congrès de l’Associacion Internacionala d’Estudis Occitans (AIEO) a coma tèma lo rapòrt entre centre e periferia dels domenis culturals e lingüistics (o tanben entre de centres e de periferias) e donc entre minoritat e majoritat, entre identitat locala e dimension nacionala e mai europèa e fin finala entre la concepcion de « frontièra-barrièra » e la de « frontièra-pont », valent a dire entre separacion e contacte. Aquela dialectica, complèxa e articulada, qu’es a l’encòp portaira d’innovacion e de desvolopament, se deurà concebre siá dins una dimension « intèrna » a la lenga e a la cultura d’òc, siá en relacion entre la lenga e la cultura d’òc e las civilizacions amb las qualas es en contacte despuèi l’Edat mejana e mai amb Euròpa tota.

Lo luòc del Congrès, Coni, la vila mai vesina de las valadas occitanas, nos mena necessàriament a nos interrogar sus de questions aital que mancaràn pas de far créisser las nòstras coneissenças, mas subretot la nòstra « consciéncia » qu’avèm uèi de la realitat occitana.

Coma de costuma, lo tèma causit poirà s’endevenir amb los interèsses de cercaires que trabalhan dins de domenis plan disparièrs mas que partejan l’interès per la lenga e la cultura occitanas : especialistas de literatura medievala, modèrna e contemporanèa, lingüistas, sociolingüistas, istorians de l’Edat mejana e de las epòcas modèrnas e contemporanèas, musicològs, antropològs, sociològs...

Sètz donc convidats a presentar de contribucions que s’acaran amb las questions definidas çai subre en foncion de las matèrias principalas que seguisson :

  • lenga occitana medievala ;
  • lenga occitana modèrna e contemporanèa ;
  • literatura occitana medievala ;
  • literatura occitana modèrna e contemporanèa ;
  • istòria ;
  • sociolingüistica.
Plan segur, se poirà prepausar tota autra contribucion en relacion amb una autra disciplina per tant que prenga en compte de donadas occitanas o en relacion amb la tematica generala del Congrès.

Walter Meliga, Giuseppe Noto e Matteo Rivoira

 

Lo site internet dedicat a l'eveniment es [aquí]


Robèrt Lafont : critica del libre de Renat Nelli 'Le Roman de Flamenca' (1966)

Roman de Flamenca - Nelli

En 1966, Renat Nelli publicava lo libre Le Roman de Flamenca. Robèrt Lafont dins la revista Viure numèro 6 ne fasiá la critica.

Extrach del 'Lo fiu de l'uòu' de Robèrt Lafont

Dins lo conte Lo fiu de l'uòu publicat en 2001 per Atlantica, Robèrt Lafont s'arrèsta dins sa narracion a Besièrs en 1209 del temps de la crosada e del grand masèl. Extrach.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Peticion contra la fin de l'Estivada de Rodés : Gardarem l'Estivada

Gardarem l'Estivada

Après las anóncias del conse de Rodés, Christian Teyssèdre, al subjècte de las animacions estivalas previstas per la vila, que preveson la desaparicion de l'Estivada coma manifestacion culturala occitana, un collectiu s'organiza per son manteniment.

Maria-Clàudia Gastou : sus 'l'Armana prouvençau'

armana prouvençau

A propaus de l'Armana prouvençau.