AIEO 2020

Lo XIIIen congrès de l'AIEO (Associacion Internacionala d'Estudi Occitan) se debanarà a Coni en Itàlia del 6 al 11 de julhet de 2020. Lo tèma ne serà : Centre e periferia.

Presentacion dels organizators – Lo XIIIen Congrès de l’Associacion Internacionala d’Estudis Occitans (AIEO) a coma tèma lo rapòrt entre centre e periferia dels domenis culturals e lingüistics (o tanben entre de centres e de periferias) e donc entre minoritat e majoritat, entre identitat locala e dimension nacionala e mai europèa e fin finala entre la concepcion de « frontièra-barrièra » e la de « frontièra-pont », valent a dire entre separacion e contacte. Aquela dialectica, complèxa e articulada, qu’es a l’encòp portaira d’innovacion e de desvolopament, se deurà concebre siá dins una dimension « intèrna » a la lenga e a la cultura d’òc, siá en relacion entre la lenga e la cultura d’òc e las civilizacions amb las qualas es en contacte despuèi l’Edat mejana e mai amb Euròpa tota.

Lo luòc del Congrès, Coni, la vila mai vesina de las valadas occitanas, nos mena necessàriament a nos interrogar sus de questions aital que mancaràn pas de far créisser las nòstras coneissenças, mas subretot la nòstra « consciéncia » qu’avèm uèi de la realitat occitana.

Coma de costuma, lo tèma causit poirà s’endevenir amb los interèsses de cercaires que trabalhan dins de domenis plan disparièrs mas que partejan l’interès per la lenga e la cultura occitanas : especialistas de literatura medievala, modèrna e contemporanèa, lingüistas, sociolingüistas, istorians de l’Edat mejana e de las epòcas modèrnas e contemporanèas, musicològs, antropològs, sociològs...

Sètz donc convidats a presentar de contribucions que s’acaran amb las questions definidas çai subre en foncion de las matèrias principalas que seguisson :

  • lenga occitana medievala ;
  • lenga occitana modèrna e contemporanèa ;
  • literatura occitana medievala ;
  • literatura occitana modèrna e contemporanèa ;
  • istòria ;
  • sociolingüistica.
Plan segur, se poirà prepausar tota autra contribucion en relacion amb una autra disciplina per tant que prenga en compte de donadas occitanas o en relacion amb la tematica generala del Congrès.

Walter Meliga, Giuseppe Noto e Matteo Rivoira

 

Lo site internet dedicat a l'eveniment es [aquí]


'Los tres gendres del paure òme' : presentacion de Domenja Blanchard

Los tres gendres del paure òme

En 2008 sortissiá lo libre d'Ives Roqueta Los tres gendres del paure òme.

Peticion contra la fin de l'Estivada de Rodés : Gardarem l'Estivada

Gardarem l'Estivada

Après las anóncias del conse de Rodés, Christian Teyssèdre, al subjècte de las animacions estivalas previstas per la vila, que preveson la desaparicion de l'Estivada coma manifestacion culturala occitana, un collectiu s'organiza per son manteniment.

Votacion del Parlament Europèu per melhorar la mobilitat electrica

Lògo recarga electrica

A la debuta del mes de julhet de 2023 lo Parlament Europèu votèt per l'adopcion de règlas novèlas per fin de far créisser lo nombre de las estacions que permeton de recargar los veïculs electrics. Las novèlas disposicions preveson tanben de ne facilitar l'usatge.

Florian Vernet : presentacion de la tresena edicion del 'Dictionnaire grammatical de l'occitan moderne'

Vinha

En 2020 sortissiá a las Premsas Universitària de La Mediteranèa (PULM) la tresena edicion del Dictionnaire grammatical de l'occitan moderne de Florian Vernet.

Critica del libre de Joan-Maria Petit e Pèire Francés : 'Bestiari, aubres, vinhas'

Joan-Maria Petit e Pèire Francés : 'Bestiari, aubres, vinhas'

En 1979 la revista Aicí e ara publicava una critica de Maria-Clara Viguièr del libre Bestiari, aubres, vinhas.