L'IEO 34 comunica sus las manifestacions ligadas a la lenga e a la cultura occitana organizadas del divendres 13 al dijòus 19 de març de 2020 dins lor parçan.

Dissabte 14 de març, a partir de 14h30, estagi de danças gasconas amb Danièla Patoiseau e los Dançaires dau Clapàs, propausat per lo cercle occitan dau Clapàs. Ostal Jaume d’Aragon, 117 carrièra dels Estats Generals, Montpelhièr (34).

Dimenge 15 de març a 16h45, espectacle #Cocut Too, quand lo Cocut fa omenatge a las Femnas. Cançons, video Diga Jacon / Dis-moi Jacou, exposicion sus los instruments de musica ancians, piano. Sala de La Passerelle, avenguda de l’Occitania, Jacon, (Jacou) (34).

Demai tornan rapelar que lo 16 de març de 1244 morissián 220 catars sul lenhièr de Montsegur... A l’endrech que siaguèron cremats se pòt legir sus una pèira quilhada : « Als catars, als martirs del pur amor crestian. »

« La beutat se n’anèt amb la blanca colomba en guidant las armas puras cap al cèl. E subre ton prat cremat non i a que cendre e posca. » (Griselda Lozano).


Vidèo : G. Couffignal sus 'La Santa Estela del centenari'

Couffignal

Conferéncia de G. Couffignal sus La Santa Estela del centenari.

Nòva : 'La lutz e l'ombra' de Valèri Bernard

Johann Heinrich Füssli 'La cachavièlha'

En 1938 dos ans après sa mòrt sortissiá lo recuèlh de nòvas La feruno de Valèri Bernard.

Municipalas de 2026 en França, programa del Partit Occitan

Eleccions Municipalas, França, 2025

Al mes de mai de 2025 lo Partit Occitan presentava son programa per las eleccions municipalas de 2026 en França.

Max Roqueta e Dante Alighieri

Dante Alighieri

Lo tèxt çai-jos es extrach de la plaqueta de presentacion de la mòstra : Max Roqueta, la libertat de l’imaginari, que se debanèt en 2014 e 2015 a Montpelhièr.

Suls rapòrts entre la lenga occitana e la lenga francesa

Langue d'oïl contre langue d'oc

En 1979 dins la revista Aicí e ara, Francés Pic presentava lo libre de Michel Baris, Langue d'oïl contre langue d'oc