L'IEO 34 comunica sus las manifestacions ligadas a la lenga e a la cultura occitana organizadas del divendres 13 al dijòus 19 de març de 2020 dins lor parçan.

Dissabte 14 de març, a partir de 14h30, estagi de danças gasconas amb Danièla Patoiseau e los Dançaires dau Clapàs, propausat per lo cercle occitan dau Clapàs. Ostal Jaume d’Aragon, 117 carrièra dels Estats Generals, Montpelhièr (34).

Dimenge 15 de març a 16h45, espectacle #Cocut Too, quand lo Cocut fa omenatge a las Femnas. Cançons, video Diga Jacon / Dis-moi Jacou, exposicion sus los instruments de musica ancians, piano. Sala de La Passerelle, avenguda de l’Occitania, Jacon, (Jacou) (34).

Demai tornan rapelar que lo 16 de març de 1244 morissián 220 catars sul lenhièr de Montsegur... A l’endrech que siaguèron cremats se pòt legir sus una pèira quilhada : « Als catars, als martirs del pur amor crestian. »

« La beutat se n’anèt amb la blanca colomba en guidant las armas puras cap al cèl. E subre ton prat cremat non i a que cendre e posca. » (Griselda Lozano).


Patrici Pojada sus l'aranés e l'occitan general

L'aranés e l'occitan general

En 2010 la generalitat de Catalonha publicava quatre estudis sus l'aranés e l'occitan general.

Rodin, una entrevista del magazine 'À Toulouse'

Ara, Rodin

Dins son edicion del mes de setembre de 2024, lo jornal de la comuna de Tolosa, À Toulouse presentava lo cantaire Rodin.

Votacion del Parlament Europèu per melhorar la mobilitat electrica

Lògo recarga electrica

A la debuta del mes de julhet de 2023 lo Parlament Europèu votèt per l'adopcion de règlas novèlas per fin de far créisser lo nombre de las estacions que permeton de recargar los veïculs electrics. Las novèlas disposicions preveson tanben de ne facilitar l'usatge.

Ives roqueta, escritura, enfança e... lo libre de François Cavanna 'Les Ritals'

Cavanna 'Les Ritals' detalhs

En 1979 dins la revista Aicí e ara Ives Roqueta tornava, alara que veniá de legir lo libre de François Cavanna Les Rital, sus son rapòrt a l'enfança coma escrivan.

Agricultura : per estalviar l'aiga, lo palhatge

Palhatge dins un òrt

Aurelian Chaire dins l'enscastre de sos estudis en agricultura anèt trabalhar en Casamança. Dins l'edicion del 11 al 17 d'abril de 2014 del jornal La Setmana, presentava la tecnica del palhage.