Istòria de la crotz occitana

Títol del libre Histoire de la croix occitane

Ramon Ginolhac ven d'acabar son darrièr libre sus la crotz occitana. Es publicat per l'IEO de Tarn. En març de 2021 sul site del Centre Cultural Occitan d'Albigés comunicava (CCOA).

Sul libre : Histoire de la croix occitane

L’Institut d’Estudis Occitans de Tarn edita mon obratge Histoire de la croix occitane. Es jos-titolat : croix de Toulouse/croix de Provence/croix du Languedoc. Es un obratge inedit de 216 paginas que presenta d’informacions novèlas apevada sus de pròbas : figuras pintradas o gravada, sagèls, monedas, tèxtes. Lo libre desvolòpa una progression cronologica çò mai complèta possibla. Balha una documentacion precisa sus sa creacion que se data del mièg del sègle XII. Teni compte del trabalh dels cercaires del sègle XXI ; parli de las nombrosas ipotèsis presentadas per divèrses istorians al cors del sègle vint, ipotèsis sovent contradictòrias entre elas e discuti de lor pertinéncia. En seguida de Henri Rolland, Hervé Aliquot, Léon Jéquier, Jens Christian Moesgaard, Laurent Macé... rampèli que las primièras creacions se son tengudas en Provença amb lo jove Raimond V, comte de Tolosa-marqués de Provença.

Un cinquantenat de paginas del libre pòrtan sus l’èst d’Occitània : Provença, País niçard, sud del Daufinat, vals occitanas d’Itàlia. Pro lèu, aquesta figura es estada presenta dins lo Tolosan. Segon los luòcs e las datas, se ditz crotz de Tolosa, de Provença, de Venasca, de Forcauquier, del Lengadòc, e uèi, crotz occitana. L’obratge mòstra la preséncia d’aqueste emblèma, d’aqueste simbòl, en Occitània, en Itàlia, dins la Peninsula iberica e dins d’autras regions del mond.

Conten dos-cent-cinquanta illustracions en negre e blanc o en color. La presentacion de figuras que rampèlan la crotz occitana s’espandís sus cinc mila ans.

Ramon Ginolhac

Histoire de la croix occitane - Raymond Ginouillac

Cobèrta del libre Histoire de la croix occitane, IEO du Tarn, 2021, 216 paginas, 20 €


Lo pintre Pierre François

Presentacion de Pierre François, pintre originari de Seta, que a son biais participèt a la fin del sègle XX a l'accion occitana en illustrant de cobèrtas de libres.

Sèrgi Viaule : critica del libre 'Lo mistèri de la Montanha Negra'

Lo mistèri de la Montanha Negra

En novembre de 2012 sul webzine Jornalet Sèrgi Viaule presentava lo libre de Cristina Clairmont Lo mistèri de la Montanha Negra.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Los archius dels Amics de la lenga d'òc son al CIRDÒC

Fons Amic de la lenga d'oc

En octobre de 2017 los archius dels Amics de la lenga d'òc, l'antena parisenca del felibritge, son intrats dins las colleccions del CIRDÒC.

Viure 1965 : Revolucion Occitana

La revista Viure fondada en 1964 foguèt pendent un desenat d'ans lo luòc d'expression privilegiat per la critica, las analisas, l'expression d'una pensada occitana liura.