Entrò al 31 de decembre de 2017 a destinacion dels bibliotecaris de la Region Occitània lo CIRDÒC, LR2L e lo CRL-Midi-Pyrénées organizan una enquèsta suls besonhs professionals en matièra de lenga e de cultura occitanas.

Lor objectiu es de desvolopar l’ofèrta de formacion, d’otisses e d’acompanhament dels professionals dels establiments engatjats dins la preservacion e la promocion de la lenga e de la cultura occitanas.

« Las colleccions de las bibliotècas de las collectivitats publicas devon èsser representativas, caduna a son nivèl o dins son especialitat, de l’ensemble de las coneissenças, dels corrents d’opinion e de las produccions editorialas. Devon respondre als interèsses de totes los membres de la collectivitat de servir e de totes los corrents d’opinion, dins lo respècte de la Constitucion e de las leis. » Çò dis l'article 7 de la Carta de las Bibliotècas francesas (Conseil supérieur des Bibliothèques, 1991).

Los organizators d'aquela enquèsta constatan que nombrosas son las bibliotècas publicas, collectivitats o professionals que sollicitan lo CIRDÒC per beneficiar d’otisses, de retorns d’experiéncias, de coneissenças, de saber-fars professionals o de dispositius d’ajuda per contribuir a valorizar e a facilitar l’accès del mond a la lenga e a la cultura occitanas. Aquò dins l'encastre de lors activitats professionalas.

L’ofèrta del CIRDÒC es rica e variada mas sovent desconeguda dels quites bibliotecaris, e de còps inadaptada a lors besonhs especifics, puèi que càmbia en foncion dels servicis de la bibliotèca, dels territòris o dels publics.

Una melhora coneissença d'aqueles besonh es necessària per desvolopar una ofèrta de formacion, d’otisses e d’acompanhament mai adaptats als besonhs e enjòcs de cadun.

Aquela enquèsta vòl comolar aquel voide.

Sètz biblotecaris en region Occitània ? Per respondre a l’enquèsta en linha :

[clicar]


Sul libre 'S.T.O' de Régine Hugounenq

sto

En 2019 sortissiá lo libre S.T.O - Lo tust de tres letras de Régine Hugounenq. En novembre la revista de la metropòli de Montpelhièr ne fasiá la presentacion.

Croàcia passa a l'èuro e intra dins l'espaci Schengen

Membre de l'Union Europèa dempuèi 2013, Croàcia emplega dempuèi aqueste 1èr de genièr de 2023 l'èuro coma moneda. De pèças novèlas son donc intradas en circulacion.

Sèrgi Viaule : critica del libre 'Novèlas exemplaras' de Miguel de Cervantes

Miguel de Cervantes

En octobre de 2020 sortissiá lo libre Novèlas exemplaras de Miguel de Cervantes. Sèrgi Viaule ne fasiá la critica.

Lei santons de Provença

Sus los santons de provença, un article de la revista del conselh general de las Bocas de Ròse, Accent de Provence, numèro 263, novembre e decembre de 2016.