Lo Cercle occitan de Carcassona organiza per Nadal una sèria d'eveniments a l’Ostal Sirventés (79, la Trivala, Carcassona).

Aquel Temps de Nadal serà virat ongan cap a la mar, als rius e als peisses amb d'animacions titoladas Sopa de peisses :

  • Lo divendres 15 de decembre de 2017 a 18h30 se farà l’estrena d’una mòstra de pinturas e fotografias de Maxime Poulain que balharà a l’encòp una conferéncia suls peisses e lor maire qu’es tanben la nòstra : la maire-mar.
  • Lo divendres 22 a 18h30, se poirà tastar (amb las aurelhas) un Bolhabaissa poetic mediterranèu, version poetica de la celèbra sopa preparada als fornèls pel pescafin Brunò Peiràs.

Los dos intervenents precisan que « Los peisses... Aqueles abitants de l’aiga, que i son coma un peis... dins l’aiga, o coma un aucèl dins l’aire, es a eles que volèm rendre omenatge. Peisses d’argent, peisses de lum, peisses que los pescaires espèran la nuèit e lo jorn. Peisses que n’i a de mens en mens e que los cal salvar, coma plan maitas bèstias, de la predacion e de la pollucion umanas. »

De mai per aquel Temps de Nadal se tendrà tanben :

  • la grépia occitana ;
  • lo diluns 18 de decembre a 19h : una tasta de chocolats (chocolatièr Belin, d’Albi) e vins de Maurin/Maury ;
  • lo dimècres 20, 18h30 : Paraulas de Nadal (cadun(a) conta, canta, ditz Nadal...)

Los organizators precisan que 2018 se dobrirà lo divendres 5 de genièr a 18h amb las còcas dels Reis del Cercle Occitan del País de Carcassona e de l’IEO Aude e las cantinas de blanqueta de Limós amb, al bèl mitan de la taula, la Copa de França de rugbí de XIII emportada en 2017 per l’AS Carcassona.


Qualques reflexions de Florian Vernet sus la lenga occitana

Occitan estandard - Vernet

Dins lo present article, paregut en 2016, Florian Vernet presentava sas reflexions sus la situacion de la lenga occitana.

Joan-Claudi Sèrras : critica de 'La pluèja rossèla' de Julio Llamazares

La pluèja rossèla, Julio Llamazares

En 2008 sortissiá a cò de IEO Edicions la traduccion occitana del libre de Julio Llamazares La lluvia amarilla.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Montpelhièr : l'arpa del Senhor Guilhèm

En març de 2018 dins sa revista mesadièra la vila de Montpelhièr comunicava en occitan.

Extrach del Libre de Catòia : Lo fuòc

Extrach del Libre de Catòia de Joan Bodon. Capítol 44.