L'associacion de las bibliotècas del Lauragués, Le lecteur du val, organiza cada an un concors de nòvas. Compren doas categorias una per los tèxtes en francés l'autra per los tèxtes en occitan.

Las nòvas devon començar per una frasa impausada. Ongan pel concors en occitan, aquò èra : « La marca aquí sus l'arbre, i èra pas quand sèm passats aqueste matin ».

La jurada, presidida per Felip Carbona, comuniquèt a la debuta del mes de junh los resultats.

Aquí los tèxtes premiats que seràn publicats e registrats sus disc :

  • La tèsta nauta de Brigitte Viginier, de Carcassonne (11)
  • Perqué ? de Sèrgi Viaule, de Saint-Sulpice-la Pointe (81)
  • Camin de croses a Santa-Crotz de Alan Vidal, de Lesparrou (09)
  • Aquò's la vida de Guiu Reilles, de Saint-Alban (31)
  • Lo mistèri de la mèrca de Léo Lahorgue Castellani, Noémie Vincelot, Clément-David Camel, Corentin Campagnari et Lydie Dubourdieu del Collègi Pierre Mendès-France, Vic-en-Bigorre (65)

Tèxtes que seràn sonque registrats :

  • Saba urosa de Jòrdi Peladan, de Nimes (30)
  • La marca de Danís Galvier, de Sommières (30)
  • Una ala de parpalhòl tèxt collectiu de l'Atelier Occitan del FRJEP de Fabrezan (11)
  • Chéns brut de Pauline Kamakine, de Labatut-Rivière (65)
  • Lo signe de Nox de Gemma Schwartz-Baeta - en 5ena al Collègi Calandreta de Tolosa (31)
  • Pans perduts de Emma Ozenfant et Cassandra Michelin en 4ena al Collègi Jean Lacaze de Grisolles (82)
  • Adjd'ors de Lena Laignelet - en 6ena al Collègi Léo Ferré de Saint-Lys (31)
  • Istòria de familha de Ambre Cannata-Martin, Jeanne Fauré e Romane Dumoulin en 4ena al Collègi Jean Lacaze de Grisolles (82)

Las inscripcions pel concors de l'an que ven (2019/2020) se dubriràn lo 19 d'octobre de 2019.


Joan B. Seguin : critica del libre de Robèrt Lafont 'Renaissance du Sud'

Renaissance du sud, Robèrt Lafont, Gallimard

En 1970 sortissiá lo libre de Robèrt Lafont Renaissance du Sud. Essai sur la litteratura occitane au temps de Henri IV.

Punt de vista d'Ives Roqueta sus l'occitanisme (1965)

La revista Viure en 1965 interrogava los actors de l'occitanisme del temps. Aquí lo testimoniatge d'Ives Roqueta.

Union Europèa : ajudas a la infrastructuras de transpòrt

Ralh ferroviari

Lo dijòus 22 de junh de 2023 la Comission Europèa comunicava sus la politica de l'Union en matèria de transpòrt. Son 6,2 miliards d'èuros que seràn investits dins las infrastructuras.

Lo sens dels mots : unic/unenc e uman/omenenc

unic

Un comentari de Pèire Pessamessa sus l'emplec dels mots unic/unenc e uman/omenenc.

Los archius dels Amics de la lenga d'òc son al CIRDÒC

Fons Amic de la lenga d'oc

En octobre de 2017 los archius dels Amics de la lenga d'òc, l'antena parisenca del felibritge, son intrats dins las colleccions del CIRDÒC.