logo-occitanica

Lo site Occitanica ven de dubrir.

Presentacion : Occitanica es un projècte de mediatèca virtuala dins l'accepcion tota d'aqueste mot :

  • del meteis biais que dins una mediatèca publica "fisica" o "reala", de bibliotecaris desvolopan e enriquison Occitanica a respècte dels besonhs dels publics variats de uèi. Rason perqué podètz intervenir dins lo desvolopament d'Occitanica, que podètz exprimir en linha vòstres besonhs documentaris per exemple : nos podètz demandar de numerizar tala o tala òbra en particular, nos assabentar de vòstres espèrs (tèmas que vos interèsson, recèrcas que volètz menar, centres d'interès que vos agradan, etc.), e podètz avalorar tanben los contenguts en linha (nos podètz prepausar de complements d'informacion, una correccion de contengut argumentada... Ajatz pas paur d'o nos far passar !)
  • una mediatèca prepausa una diversitat bèla de mèdias porgits al public. Pr'amor d'aquò, tant las colleccions coma los contenguts publicats dins Occitanica se limitan pas a de tèxtes o d'imatges. Occitanica vos prepausa un fum d'intradas dins la lenga e la cultura occitana : mòstras virtualas, e-maletas pedagogicas, libres e tèxtes ancians numerizats, vidèos documentàrias, registraments sonòrs, etc.
  • una mediatèca, aquò's tanben un servici de mediacion cap a la cultura e als sabers. Per o far, s'apiejam sus las competéncias d'ensenhaires, de cercaires o d'especialistas per que produscan de contenguts d'introduccion e d'explicacion a l'entorn de las ressorças patrimonialas d'accès malaisit. Aisirà l'intrada dins las òbras, notadament quand l'internauta mestreja pas la lenga e la cultura occitana.
  • una mediatèca collectiva : administrada pel CIRDÒC-Mediatèca occitana, establiment public de vocacion interregionala cargat de conservar, senhalar e valorar lo patrimòni occitan, Occitanica es una aisina estructuranta compartida e enriquesida per la ret dels actors del patrimòni, de la cultura e de la recèrca en domeni occitan.

Patrick Sauzet : Per un modèl mimetic del contacte de lengas (1987)

Sul perqué de l'abandon de la lenga occitana, al delà del modèl erosiu e del modèl conflictual. Un article de Patrick Sauzet dins la revista Lengas.

Frederic Mistral sus Victor Gelu (1886)

Victor Gelu

En 1886 sortissiá en dos volums las òbras complètas de Victor Gelu amb un prefaci de Frederic Mistral.

Los Païses Basses e Danemarc mandaràn a Ucraina de F-16

F-16C

Dimenge 20 d'agost de 2023, Mark Rutte, primièr ministre neerlandés, anoncièt que de F-16, avion de combat de concepcion estatsunidenca, serián mandats a Ucraina per los Païses Basses e per Danemarc.

Extrach del 'Lo fiu de l'uòu' de Robèrt Lafont

Dins lo conte Lo fiu de l'uòu publicat en 2001 per Atlantica, Robèrt Lafont s'arrèsta dins sa narracion a Besièrs en 1209 del temps de la crosada e del grand masèl. Extrach.

Musica : entrevista de Guillaume Lopez

Guillaume Lopez

Dins son magazine del mes de novembre de 2019, la vila de Tolosa publicava una entrevista de Guillaume Lopez.