Cada an a Tolosa se festeja l'anniversari de la signatura de la Carta de las libertats comunalas entre Ramond V e los cònsols de la vila lo 6 de genièr de 1189.

Aquela carta afortissiá lo poder del cònsols elegits, contre lo del comte, simple eretièr. Un chic de democracia veniá de s'impausar a Tolosa.

La signatura d'aquela carta marca simbolicament la debuta de la construcion d'institucions democraticas en Occitània. Construcion lenta e per sempre d'afortir.

L'eveniment ten plaça cada ans al Capitòli, Sala dels Illustres, al mes de genièr.

De notar que la signatura d'aquela carta en 1189 precedís la signatura de la Magna Carta en Anglatèrre (15 de junh 1215) que limitava lo poder del Rei John (King John) sus la noblessa del temps.

Lo tèxt en occitan presentat per Convergéncia Occitana es [aquí]

libertats-comunalas-tolosa

Detalh de la Carta de las libertats comunalas


Occitània en qualques mots

Detalh de la cobèrta 'L'Occitanie en 48 mots' d'Herve Terral

En 2014 sortissiá lo libre L'Occitanie en 48 mots d'Hervé Terral.

'Los tres gendres del paure òme' : presentacion de Domenja Blanchard

Los tres gendres del paure òme

En 2008 sortissiá lo libre d'Ives Roqueta Los tres gendres del paure òme.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Punt de vista de Jacme de Cabanas sul diccionari de Cantalausa (2002)

diccionari Cantalausa

En 2002 alara que Cantalausa acabava los sieu diccionari, Jacme de Cabanas li donava son punt de vista.

Lenga : un 'òm' que se pòt evitar

Ops ! Que de òm !

Sus l'emplec de òm en occitan, un article de Patrici Pojada dins la revista Lo Diari (numèro 14).