En 2011 foguèt publicat lo primièr tòme de la colleccion Classics occitans : Lo libre dels ausèls d'Antonin Perbòsc. Joan Thomas dins la revista de l'IEO Occitan ! numèro 138 presentava aquesta nòva colleccion.

Los classics occitans

La novèla colleccion Classics occitans es nascuda de la necessitat de tornar donar a un public larg los grands tèxtes de la literatura nòstra que se pòdon pas mai trobar que dins las bibliotècas. Dempuèi qualques annadas, es devengut plan mal aisit pels ensenhaires coma pels estudiants, o per un public mai grand, de trobar d'òbras de la literatura occitana que son majoralas. La lista dels artesans « desapareguts » de la literatura es longa ; ara per ara las escasenças de los legir son claras e – en fòra de las antologias – es gaireben impossible de se poder carrar amb las poesias de Jean-Henri Fabre, de Clovis Hugues o los romans de Valère Bernard.

Avèm volgut que l'elegància de la colleccion siá sostada per la sobrietat de l'edicion. Aicí, es pas una edicion scientifica que trobaretz. Plan paucas nòtas, un lexic s'aquò es necite mas sempre una introduccion de la man d'un especialista tan plan que biografia e bibliografia de l'autor per benlèu perlongar lo gost de la lectura.

L'edicion del tèxte es basada sus l'edicion originala e la lenga de l'autor es conservada. Aital es lo prètzfach de la novèla colleccion Classics occitans.

Joan Thomas

Son estats publicats dins la colleccion :

  • Lo libre dels ausèls d'Antonin Perbòsc (2011) ;
  • Les cants del solelh d'August Forés (2015) ;
  • La miugrana entredubèrta de (2017) ;
  • Òbra poëtica de Leon Còrda (2020).

Lo grelhon, lo lop e las abelhas : un conte de Justin Bessou

Detalh d'una gravadura de Tavy Notton (1914-1977) sus la vida de las abelhas

Lo grelhon, lo lop e las abelhas es lo primièr tèxt dels Contes de la Tatà Mannon de Justin Bessou.

Provença : la comuna de La Seina comunica en occitan

La Seina

La vila de La Seina en Provença sul sieu site internet presenta cada mes dins la seccion D'aquí un article en occitan.

Lo collectiu 'Per que viscan las nòstras lengas' escriu al Primièr Ministre

Pour que vivent nos langues

Lo collectiu Per que viscan las nòstras lengas mandèt al Primièr Ministre francés lo 2 de mai de 2025 una letra per lo questionar sus la plaça de las lengas minorizadas dins la reforma de la formacion iniciala e del recrutament dels ensenhaires.

Totèm : lo camèl de Besièrs

Camèl de Besièrs

En 2017 sortiguèt la revista Los rocaires numèro 2 amb de contes suls animals totemics.

Andreu Nin : La revolucion d'octòbre e la question nacionala

Detalh d'una medalha datant del temps de l'URSS

En 1935 sortissiá lo libre Els moviments d'emancipació nacional d'Andreu Nin (1892-1937). Aquí çai-jos una seleccion de son tèxt.