Lo 17 e 18 de mai de 2024 l'ofici de Torisme de la Metropòli de Montpelhièr organizava una visita de la vila en Occitan. Dins son magazine dels meses de mai e de junh la Metropòli anonciava l'eveniment. La visita mesclava comentaris istoric, lectura de tèxt e espectacle ludic.

Visita guidada

L’istòria del Clapàs es prigondament ligada a la lenga occitana. Una connexion que l’ofici de Torisme de la Metropòli conta pendent una visita guidada novèla que nos pòrta per la vila del sègle XIX. Un rendètz-vos a res-non-còst los 17 e 18 de mai.

Avètz ja ausit parlar d’Audoard-Antòni Marsal ? Aquel brave montpelhierenc, a l’encòp autor, illustrator e pintre, qu’es injustament mesconegut. Pasmens, aital coma Francés-Xavièr Fabre o Lissandre Cabanel, es una figura istorica de la vila, reconegut fins a la capitala. Un desenat de sas telas fan d’autre biais partida de las colleccions del musèu Fabre !

A l’escasença de la publicacion d’una version revirada de son obratge en lenga occitana, Per las carrièiras del Clapàs, la Metropòli a desirat metre al lum lo personatge, e per el, la cultura occitana de la vila. Aital, l’ofici de Torisme de la Metropòli a imaginat una visita guidada basada a l’encòp sus sos escriches, l’occitan e lo patrimòni de la vila.

« Serà ludica e originala, anóncia la guida conferencièr Brunon Martinez. S’evòca l’istòria de la vila e de sos monuments, mas s’i ajusta un costat espectacle, interactiu... » D’efièch, la guida s’associa al comedian Brunon Cecillon, especialista dels tèxtes occitans dins la Companhiá La Rampa TIO, per prepausar una deambulacion al centre-vila, esclairada pels escriches d’Audoard-Antòni Marsal.

A cada pausa, los tèxtes seràn legits per la guida e incarnats pel comedian, per revelar las carrièiras e monuments evocats per l’autor. E contar los artisans e pichons mestièrs que l’autor aimava de descriure.

Emai, serà l’escasença de descobrir o tornar descobrir d’unes mots d’occitan. « Tots aqueles elements donan un quicomet de mai a-n-aquela visita guidada », se regaudís Brunon Martinez. « Esperam qu’agradarà a un brave public, mai que mai las familhas. »

Pendent que lo recuèlh d’Audoard-Antòni Marsal serà revelat a la Comèdia del Libre, la visita guidada serà a gràtis los 17 e 18 de mai. L’escasença de tornar, l’espaci de doas oras, dins lo Montpelhièr ancian e a sa lenga occitana bèla.

Sorsa del tèxte : revista de la Metropòli de Montpelhièr, mai e junh de 2024.


Musica : Lo jai

Lo Jai - Musica Lemosina

En 1982 sortissiá lo disc de musicas tradicionalas del Lemosin del grop Lo Jai

Teatre : 'Geronimo' d'André Benedetto

Lo Geronimo de Benedetto

En 1974 André Benedetto montava la pèça Geronimo, los redactors de la revista Revolum dels mes de genièr de 1975 ne rendián compte.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Peticion contra la fin de l'Estivada de Rodés : Gardarem l'Estivada

Gardarem l'Estivada

Après las anóncias del conse de Rodés, Christian Teyssèdre, al subjècte de las animacions estivalas previstas per la vila, que preveson la desaparicion de l'Estivada coma manifestacion culturala occitana, un collectiu s'organiza per son manteniment.

Sèrgi Viaule : critica del libre de Pau Gayraud 'Lo libre del causse'

Lo libre del causse - Pau Gayraud - Vent Terral

En 2016 l'editor Vent Terral tornava editar Lo libre del causse de Pau Gayraud.