Lo tractor electric concebut pels viticultors independents del departament del Gard

Un tractor vèrd per cultivar las vinhas

Los viticultors independents del Gard presentavan lo dimars 28 de novembre de 2017 al salon SITEVI de Montpelhièr lo Tractor Verd.

Aquel veïcul electric permetriá a la profession de trabalhar los vinhals dins de melhoras condicions, en limitar los bruches, la pollucion, las vibracions.

Los desvolopaments son estats fach amb l'ajuda de l'Escòla de las Minas d'Alès e de l'IUT de Nimes.

Se pòt tornar cargar en una ora per una autonomia de mai de 4 oras de trabalh. Es previst per la traccion. Fa 1,40 m de larg per 3,25 m de long, lo sieu pes es de 1,7 tonas. Quatres motors plaçats dins las ròdas asseguran la traccion de l'ensemble. Poténcia 80 ch.

Los conceptors cèrcan un industrial desirós de portar lo projècte : industrializacion, promocion e difusion.


Espaci : Starlab Space mandarà son estacion en orbita bassa mercés al Starship de SpaceX

L'estacion Starlab

Lo dimècre 31 de genièr de 2024, Starlab Space, entrepresa creada per Voyager Space e Airbus, anoncièt que son estacion espaciala a vocacion comerciala seriá mandada en orbita bassa per l'astronau Starship desvolopada per la societat SpaceX.

Dissuasion nucleara francesa : missil M51

M51

Lo 12 de junh de 2020 lo sosmarin nuclear de la marina francesa Le Téméraire efectuèt amb succès la lançament d'un missil M51.

Robèrt Lafont subre l'alienacion (I)

Chorus

Un article de robèrt Lafont subre l'alienacion.

Pau-Loís Granier per Felip Gardy

Pau-Loís Granier - òbra poetica occitana

Un article de Felip Gardy dins la revista Oc (ivèrn de 2002).

Missions Artemis : primièr vòl

La Luna

Diluns 29 d'agost de 2022 deviá partir per la Luna la primièra fusada del programa Artemis bailejat per la NASA. Lo lançament es estat reportat per de rasons tecnicas, es desenant previst pel dissabte 3 de setembre.

Espaci : lo programa Artemis de la NASA

Mission Artemis Luna Astronautas

Lo programa Artemis a per ambicion d'establir una preséncia umana perena sus l'orbita e sul sòl de la Luna.

Signatura d'un acòrd entre The Exploration Company e Axiom Space

Nyx, The Exploration Company

Lo 12 de setembre de 2023 The Exploration Company e Axiom Space signèran un acòrd de collaboracion.