Capsule HTT
Prototip de la capsula d'HyperloopTT

Lo dimars 26 de genièr de 2021 Hyperloop Transportation Technologies (HTT) anoncièt que tabalhariá amb la societat Icomera per far comunicar las siás capsulas.

Icomera es un especialiste de la conectivitat internet sens fials embarcada pel transpòrt.

La societat desplegarà sa tecnologia dicha TraXside™, un malhum d'antenas e de fibras, que permetrà las comunicacions dels iperlops en desplacament amb las infrastructuras fixas al sòl.

Precedentament Hyperloop Transportation Technologies, que las siás installacions sul continent europèu son basadas a Francazal a Tolosa, comuniquèt sus d'autres partenariats. Trabalharà notadament amb Ferrovial, Hitachi Rail, and Altran.


Una se disent intelligéncia artificiala de mai

Deman las IA

A la fin del mes de genièr de 2025 las autoritats chinesas an desvelat una aplicacion emplegant d'algoritmes basats sus una çò dicha intelligéncia artificiala generativa. L'aplicacion a per nom DeepSeek.

Automobila : lo novèl Scenic de Renault es electric

Lo Scenic E-Tech, produsit dempuèi 2024

Lo constructor d'automobila Renault desvelèt a la fin de 2023 sos projèctes pel Scenic.

Lo musèu Carnavalet

Musèu Carnavalet a París

Sul musèu Carnavalet a París, un article de Gui Matieu dins la revista parisenca Lo vira solelh numèro 51, tardor de 2016.

Vidèo : entrevista de Maria-Joana Verny

M.-J. Verny

L'entrevista de Maria-Joana Verny (FELCO) per Marius Blenet (França 3). Genièr de 2017.

Automobila : Mégane eVision

Renault eVision

Lo constructor automobila Renault presentèt en octobre de 2020 la Mégane eVision.

Defensa : França ensaja son arma ipersonica

V-MAX junh de 2023

Lo diluns 26 de junh de 2023, França ensajèt al dessus d'Ocean Atlantic, son arma ipersonica.

Lo bon vestit per la Luna

Spacesuit Axiom Space

Al mes d'octobre de 2024 la societat Axiom Space desvelèt la combinason espaciala que serà emplegada pels astronautas de la NASA per la mission lunara Artemis III.

Missions Artemis : primièr vòl

La Luna

Diluns 29 d'agost de 2022 deviá partir per la Luna la primièra fusada del programa Artemis bailejat per la NASA. Lo lançament es estat reportat per de rasons tecnicas, es desenant previst pel dissabte 3 de setembre.