Lo Lector de la Val, Associacion de Bibliotècas del Lauragués (sud-èst de Tolosa), organiza d’octobre de 2017 a febrièr de 2018 son XXen concors de novèlas. Es dobèrt a totes e a gratis.

Compta quatre categorias : primari, segondari, licèus e adultes. Los tèxtes collectius son permeses se fan partida de l’ensenhament d’una classa tota.

Lo tèxt deu necessariament començar amb la frasa seguenta, que serà lo tèma ongan : « Tot destimborlat, lo gal de la giroleta vira e revira coma un bèl diable dins las ventadas de l’Autan. »

La forma serà la novèla. Lo genre demòra liure : fantastic, policièr, sciéncia-ficcion, istoric, romanèsc, aventura, etc... o pas brica de genre que siá.

L'ensemble deurà respectar un format cort (6 paginas, 30 linhas per pagina, polícia classica còrs 12), títol obligatòri.

Après la clavadura oficiala de las participacions lo 16 de febrièr de 2018, una jurada de professionals de la filièra del libre e de l'edicion, designarà los ganhants de cada categoria, que recebràn lor prèmi en junh de 2018.

Los laurejats veiràn lors tèxtes publicats e recebràn diferents presents en recompensa. De mai, a l'edicion dels tèxtes seleccionats per la jurada, s'apondrarà la realizacion d'un CD que contendrà la lectura dels melhors tèxtes occitans recebuts.

Per ne saupre mai clicar.


Sèrgi Viaule : critica del libre de Miguel de Unamuno 'Sant Manuel lo bon, martir'

Al cors de l'estiu de 2020, IEO Edicions publiquèt dins la colleccion Flor envèrsa Sant Manuel lo Bon, martir de Miguel de Unamuno.

Totèm : lo grapaud de Baçan

Grapaud de Baçan

En 2017 sortiguèt la revista Los rocaires numèro 2, presentava qualques totèms occitans.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Carles Pons : diaspòra roergassa en Argentina

Clement Cabanettes, Pigüé

Un article de Carles Pons sus la diaspòra roergassa en Argentina.

Joan B. Seguin : critica del libre de Robèrt Lafont 'Renaissance du Sud'

Renaissance du sud, Robèrt Lafont, Gallimard

En 1970 sortissiá lo libre de Robèrt Lafont Renaissance du Sud. Essai sur la litteratura occitane au temps de Henri IV.