L'associacion de las bibliotècas del Lauragués, Le lecteur du val, organiza cada an un concors de nòvas. Compren doas categorias una per los tèxtes en francés l'autra per los tèxtes en occitan.

Las nòvas devon començar per una frasa impausada. Ongan pel concors en occitan, aquò èra : « La marca aquí sus l'arbre, i èra pas quand sèm passats aqueste matin ».

La jurada, presidida per Felip Carbona, comuniquèt a la debuta del mes de junh los resultats.

Aquí los tèxtes premiats que seràn publicats e registrats sus disc :

  • La tèsta nauta de Brigitte Viginier, de Carcassonne (11)
  • Perqué ? de Sèrgi Viaule, de Saint-Sulpice-la Pointe (81)
  • Camin de croses a Santa-Crotz de Alan Vidal, de Lesparrou (09)
  • Aquò's la vida de Guiu Reilles, de Saint-Alban (31)
  • Lo mistèri de la mèrca de Léo Lahorgue Castellani, Noémie Vincelot, Clément-David Camel, Corentin Campagnari et Lydie Dubourdieu del Collègi Pierre Mendès-France, Vic-en-Bigorre (65)

Tèxtes que seràn sonque registrats :

  • Saba urosa de Jòrdi Peladan, de Nimes (30)
  • La marca de Danís Galvier, de Sommières (30)
  • Una ala de parpalhòl tèxt collectiu de l'Atelier Occitan del FRJEP de Fabrezan (11)
  • Chéns brut de Pauline Kamakine, de Labatut-Rivière (65)
  • Lo signe de Nox de Gemma Schwartz-Baeta - en 5ena al Collègi Calandreta de Tolosa (31)
  • Pans perduts de Emma Ozenfant et Cassandra Michelin en 4ena al Collègi Jean Lacaze de Grisolles (82)
  • Adjd'ors de Lena Laignelet - en 6ena al Collègi Léo Ferré de Saint-Lys (31)
  • Istòria de familha de Ambre Cannata-Martin, Jeanne Fauré e Romane Dumoulin en 4ena al Collègi Jean Lacaze de Grisolles (82)

Las inscripcions pel concors de l'an que ven (2019/2020) se dubriràn lo 19 d'octobre de 2019.


Frederic Mistral sus Victor Gelu (1886)

Victor Gelu

En 1886 sortissiá en dos volums las òbras complètas de Victor Gelu amb un prefaci de Frederic Mistral.

Punt de vista de Jacme de Cabanas sul diccionari de Cantalausa (2002)

diccionari Cantalausa

En 2002 alara que Cantalausa acabava los sieu diccionari, Jacme de Cabanas li donava son punt de vista.

Union Europèa : ajudas a la infrastructuras de transpòrt

Ralh ferroviari

Lo dijòus 22 de junh de 2023 la Comission Europèa comunicava sus la politica de l'Union en matèria de transpòrt. Son 6,2 miliards d'èuros que seràn investits dins las infrastructuras.

Vidèo : lo tambornet

Tambornet

Presentacion de jòc de bala al tambornet. Una vidèo del CIRDÒC.

Las lengas de l'Union Europèa

En 2013 sortissiá lo libre de Jaume Corbera Pou, La Unió Europea, un mosaic lingüístic. Dins lo jornal La Setmana numèro 1001 Joan-Claudi Forêt ne fasiá la critica.