dimecres-ostalLos Dimècres del Miralh a l'Ostal d'Occitània, l'universitat de Tolosa lo Miralh comunica : "Per la seisena annada consecutiva, d’especialistas d’universitats francesas, europencas o americanas venon presentar lors darrièrs trabalhs sus la lenga l’istòria o la literatura occitanas. Aqueles rescontres, dobèrts a totes, son organizats per l’Universitat de Tolosa II-Lo Miralh (departament de Letras modèrnas, Cinèma e Occitan) amb lo sosten del CELO (Centre d’Estudi de la Literatura Occitana), del CREO-MP (Centre Regional per l’Ensenhament de l’Occitan en Miègjorn-Pirenèus) e de la Region Miègjorn-Pirenèus. Las conferéncias son en francés. La dintrada es liura."

Ostal d’Occitània
11, carrièra Malcosinat – 31000 Tolosa – M° Esquiròl
Tel : + 33 05 61 22 13 31


Programa de las conferéncias :

Dimècres 23 d’octòbre de 2013 – 18:30 : Àngels Massip (Universitat de Barcelona) Les aportacions del projecte Scripta al coneixement de la història de la llengua i de les varietats històriques i actuals.

Dimècres 6 de novembre de 2013 – 18:30 : Katy Bernard (Universitat Michel de Montaigne, Bordèu III) Lo Neient e la Jòia. Las cançons de Guilhèm d’Aquitània

Dimècres 4 de decembre de 2013 – 18:00 : Joan Thomas (Universitat de Tolosa II-Lo Miralh, ESPE) A la descobèrta d'un tresaur ! Un misteriós diccionari occitan del sègle XVIII

Dimècres 18 de decembre de 2013 – 18:30 : Gerard Gouiran (Universitat Paul-Valéry, Montpelhièr III) Dins las aigas glaçadas de l’amor egoïsta : l’eròi del Roman de Flamenca (s. XIII)

Dimècres 22 de genièr de 2014 – 18:30 : Joan Sibille (CNRS) La Passion de sant Andriu, drama religiós de 1512 en occitan briançonés.

Dimècres 19 de febrièr de 2014 – 18:30 : Joan-Jacme Castéret (InÒc Aquitània) La polifonia en los Pirenèus gascons. Tradicion, evolucion, resiliéncia.

Dimècres 26 de març de 2014 – 18:30 : Georg Kremnitz (Universität Wien, Áustria) França dispausa enfin d’una Istòria sociala de las lengas de França !

Dimècres 16 d’abrial de 2014 – 18:30 : Ròsa Blin-Mioch (Universitat Paul-Valéry, Montpelhièr III) Las letras de la Felibressa roja Lídia Wilson de Ricard (1850-1880).


Programa detalhat [.pdf] - Tanben de legir la presentacion que ne fa Joan-Francés Courouau [aicí]


Patrick Sauzet : Per un modèl mimetic del contacte de lengas (1987)

Sul perqué de l'abandon de la lenga occitana, al delà del modèl erosiu e del modèl conflictual. Un article de Patrick Sauzet dins la revista Lengas.

Subre lo festenal de l'universitat Joan Jaurés 'L'Occitan fa punk' de 2022

L'occitan fa punk, Tolosa, 2022

Dins son edicion de novembre de 2022, lo jornal de la comuna de Tolosa, À Toulouse presentava lo festenal L'Occitan fa punk.

Croàcia passa a l'èuro e intra dins l'espaci Schengen

Membre de l'Union Europèa dempuèi 2013, Croàcia emplega dempuèi aqueste 1èr de genièr de 2023 l'èuro coma moneda. De pèças novèlas son donc intradas en circulacion.

Sus la musica occitana anciana

Mondonville per Quentin de La Tour

Un article de Marcel Carrieres escrich en 1972 per la revista Vida Nòva numèro 5.

Joan Fourié sus Renat Nelli (1982)

Renat Nelli (René Nelli)

Un tèxt de Joan Fourié publicat dins la revista Aicí e ara (mai de 1982).