Capsule HTT
Prototip de la capsula d'HyperloopTT

Lo dimars 26 de genièr de 2021 Hyperloop Transportation Technologies (HTT) anoncièt que tabalhariá amb la societat Icomera per far comunicar las siás capsulas.

Icomera es un especialiste de la conectivitat internet sens fials embarcada pel transpòrt.

La societat desplegarà sa tecnologia dicha TraXside™, un malhum d'antenas e de fibras, que permetrà las comunicacions dels iperlops en desplacament amb las infrastructuras fixas al sòl.

Precedentament Hyperloop Transportation Technologies, que las siás installacions sul continent europèu son basadas a Francazal a Tolosa, comuniquèt sus d'autres partenariats. Trabalharà notadament amb Ferrovial, Hitachi Rail, and Altran.


Michelin torna inventar lo pneu

L'Uptis de Michelin

L'industrial Michelin desvolopa dempuèi qualques ans un pneu sens aire comprimit : Uptis.

Defensa : Thales presenta SkyDefender

SkyDefender, Thales, 2026

La societat Thales presentèt en març de 2026 son sistèma de proteccion contra las amenaças aeriana : SkyDefender.

Edicion occitana : la situacion en 1979

Un molon de libres

En 1979 la revista Aicí e ara publicava un article de l'editor Jòrdi Blanc sus l'edicion occitana.

Sèrgi Viaule : critica del libre de Pau Gayraud 'Lo libre del causse'

Lo libre del causse - Pau Gayraud - Vent Terral

En 2016 l'editor Vent Terral tornava editar Lo libre del causse de Pau Gayraud.

Vast s'aprèsta per sas futuras missions

Haven-1

Lo diluns primièr de junh de 2026 la societat Vast anoncièt qu'installava son quartièr general europèu a París. Anoncièt tanben que trabalhariá amb d'astronautas franceses de l'Agéncia Espaciala Europèa (ESA) per doas de sas missions.

Acòrdi de partenariat entre Mistral AI e Airbus

Logo de Mistral AI en 2026

Un acòrdi de partenariat es estat signat lo 28 de mai de 2026 a París entre Mistral AI e Airbus.

Michelin torna inventar lo pneu

L'Uptis de Michelin

L'industrial Michelin desvolopa dempuèi qualques ans un pneu sens aire comprimit : Uptis.

Lo bon vestit per la Luna

Spacesuit Axiom Space

Al mes d'octobre de 2024 la societat Axiom Space desvelèt la combinason espaciala que serà emplegada pels astronautas de la NASA per la mission lunara Artemis III.