Lo parafòil de K-Line

La societat Airseas ven de signar (junh de 2019) amb l'armator japonés Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) un contracte per equipar 50 vraquièrs amb de velas de traccion.

La societat Airseas basada a Tolosa s'es donada per prefach dempuèi 2016 de trobar de solucions per melhorar lo bilanç carbòni del transpòrt maritim en esplechant l'energia del vent.

Lo engenhaires desvolopèron per aquò un sistèma que permet en foncion de la meteorologia d'indicar lo moment ont l'utilizacion del parafòil ven profitabla e, automaticament, de lo metre en foncion. Las velas fan entre 500 e 1 000 mètres cairats.

Mestrejan uèi pro lor tecnica per poder vendre una solucion industrialament profitabla. Permet d'esparnhar entre 20 % e 40 % de carburant e de limitar en consequéncia las emissions de CO2 dels batèls tot en fasent mermar los còsts.


Espaci : Starlab Space mandarà son estacion en orbita bassa mercés al Starship de SpaceX

L'estacion Starlab

Lo dimècre 31 de genièr de 2024, Starlab Space, entrepresa creada per Voyager Space e Airbus, anoncièt que son estacion espaciala a vocacion comerciala seriá mandada en orbita bassa per l'astronau Starship desvolopada per la societat SpaceX.

Missions Artemis : primièr vòl

La Luna

Diluns 29 d'agost de 2022 deviá partir per la Luna la primièra fusada del programa Artemis bailejat per la NASA. Lo lançament es estat reportat per de rasons tecnicas, es desenant previst pel dissabte 3 de setembre.

Vidèo : lo tambornet

Tambornet

Presentacion de jòc de bala al tambornet. Una vidèo del CIRDÒC.

Critica del libre de Glaudi barsòtti : 'La tèrra deis autres'

Illustracion 'La tèrra deis autres'

En 1979 la revista Aicí e ara publicava una critica del libre de Glaudi barsòtti : La tèrra deis autres.

Fusion termonucleara : una avançada en fusion inerciala

NIF target chamber

Lo 8 d'agost de 2021 lo National Ignition Facility (NIF) comuniquèt sus sos progrèsses rencents en fusion inerciala.

Missions Artemis : primièr vòl

La Luna

Diluns 29 d'agost de 2022 deviá partir per la Luna la primièra fusada del programa Artemis bailejat per la NASA. Lo lançament es estat reportat per de rasons tecnicas, es desenant previst pel dissabte 3 de setembre.

Espaci : lo programa Artemis de la NASA

Mission Artemis Luna Astronautas

Lo programa Artemis a per ambicion d'establir una preséncia umana perena sus l'orbita e sul sòl de la Luna.

Aeronautica : Blue Spirit Aero desvolopa de motors d'avion a idrogèn

Lo Dragonfly de Blue Spirit Aero

Los industrials del sector aeronautic demòran creatius en Region Occitània. Blue Spirit Aero (BSA) prevei de produsir un pichon avion de quatre o cinc plaças equipat de motors a idrogèn. Un avion que preveson de nommar Dragonfly.