Detalh d'una de las illustracions del libre de la mòstra 'Notre Occitanie'

Mòstra Notre Occitanie

La mòstra Notre Occitanie es estada concebuda per la Region Occitània. Vint e doas òbras originalas de Hervé Di Rosa seràn presentadas al public sus tot lo territòri de la region.

La primièra presentacion se ten a l'Otèl de Region, a Tolosa, del 26 d'agost fins al 26 de setembre de 2020.

Las òbras graficas de Hervé Di Rosa son accompanhadas de tèxts de Claude Sicre. Totes dos son anar posar al còr de çò que per eles far l'esséncia de la region. Entre autre son occitanitat e sa catalanitat.

Un libre es estat editat que racampa lo trabalh dels dos artistas. Un extrach se pòt legir aquí.


Andreu Nin : La revolucion d'octòbre e la question nacionala

Detalh d'una medalha datant del temps de l'URSS

En 1935 sortissiá lo libre Els moviments d'emancipació nacional d'Andreu Nin (1892-1937). Aquí çai-jos una seleccion de son tèxt.

Cristian Rapin : Louis XIV en Occitània

Louis XIV en costume de sacre, Hyacinthe Rigaud, 1701, detalh

Dins la revista Lo Lugarn numèro 94, Cristian Rapin presentava lo libre d'Hubert Delpont Parade pour une infante.

Union Europèa : ajudas a la infrastructuras de transpòrt

Ralh ferroviari

Lo dijòus 22 de junh de 2023 la Comission Europèa comunicava sus la politica de l'Union en matèria de transpòrt. Son 6,2 miliards d'èuros que seràn investits dins las infrastructuras.

Sèrgi Viaule : critica del Libre 'Lo Mandarin'

Lo Mandarin

Al mes d'agost de 2020 sortiguèt en occitan traduch per Joaquim Blasco lo libre de José Maria Eça de Queiroz Lo Mandarin.

Lo sens dels mots : unic/unenc e uman/omenenc

unic

Un comentari de Pèire Pessamessa sus l'emplec dels mots unic/unenc e uman/omenenc.