Dissabte 10 de genièr de 2015 : 14h30, sala 110, facultat de drech París-Panteon (12, plaça del Panteon 75005 París), vesprada literària amb :

  • Gui Mathieu, Mèstre en Gai saber, que presentarà los sieus darrièrs libres : De tot temps, de pertot, poèmas en occitan (IDECO) ; Marqués de Sade : Còntes de Provença e autrei país d'òc, contes revirats en occitan, amb per los presentar una biografia del marqués en francés (L'Aucèu libre) ; S'an rimat, poèmas d'actualitat de 2014 (edicions de La Rispa).
  • André Coste, que parlarà de la "vida dins Tarn del temps de Jaurés" e del sieu libre : Sous le ciel du Midi, editor : Société des Ecrivains.

Cada autor dedicarà las siás òbras. Per acabar la vesprada, festejarem los reis amb las còcas tradicionalas dels païses nòstres.

Dissabte 24 de genièr de 2015 : 14h30, sala 4, al 1èr, escalièr M, ala Soufflot, facultat de drech París-Panteon (12, plaça del Panteon 75005 París), Dictada Occitana, en ligason amb las manifestacions que se tendràn dins les Païses occitans e en Catalonha. Es organizada amb le cors d’occitan de l’Aperòc (POS), l’IEO-París, Ràdio País, le CREO de la Talvera e le club occitan de Noisy.

Dissabte 7 de febrièr de 2015 : 15h30, a Cèus (Sceaux, 92330), sala del primièr del cinèma Le Trianon, 3 bis, rue Marguerite Renaudin, Rémi Pech, professor d’istòria contemporanèa a l’Universitat de Tolosa-Le Mirail, evocarà "Jaurès l’Occitan". Aquesta manifestacion es organizada amb los Miegjornals de Cèus e la Velhada d’Auvernha.

Dissabte 14 de març de 2015 : 14h30, sala 110, facultat de drech París-Panteon (12, plaça del Panteon 75005 París), conferéncia de Brigitte Saouma, doctora en filosofia : "Un nouveau regard sur le catharisme".


Max Roqueta e lo roman

Mièja-Gauta

Lo tèxt çai-jos es extrach de la plaqueta de presentacion de la mòstra : Max Roqueta, la libertat de l’imaginari, que se debanèt en 2014 e 2015 a Montpelhièr.

Lo site de René Merle : Remembrança

Illustracion, site de René Merle

René Merle es actiu dempuèi las annadas setanta al còp coma escrivan, cercaire o militant. S'interessèt notadament a l'accion occitanista e a la lenga occitana. Publica sus un site dedicat la frucha de son trabalh.

Tren : linha a granda velocitat Tolosa-Bordèu

TGV

Lo dijòus 7 de mai de 2026 lo primièr ministre francés Sébastien Lecornu signèt a Tolosa un protocól d'acòrd que rend la construccion de la linha ferroviària a granda velocitat (LGV) Tolosa-Bordèu irreversibla.

Prefaci de Felip Gardy a 'La quimèra' de Joan Bodon (1989)

La Quimèra

Per sa reedicion en 1989, las Edicion de Roergue accompanhava lo libre de Joan Bodon d'un prefaci de Felip Gadry.

Provença : la comuna de La Seina comunica en occitan

La Seina

La vila de La Seina en Provença sul sieu site internet presenta cada mes dins la seccion D'aquí un article en occitan.